Autor: 021.rs

Novi Sad
24.07.2019.
12:30 > 12:42
Biciklista star 70 godina zadobio je teške povrede kada je danas u 10:44 časova na uglu Maksima Gorkog i Sutjeske na njega naleteo automobil marke reno.
  • pažljivije

    28.07.2019 15:02
    Vozači često bicikliste me doživljavaju kao učesnike u saobraćaju. Mađutim biciklisti nisu dovoljno pažljivi .
  • smujanic

    27.07.2019 07:38
    "obelezzena staza za kretanje biciklista uz pessacki prelaz je samo povrsina po kojoj se smeju kreatati biciklisti onda kada imaju pravo da voze bicikl preko kolovoza, tako da nemaju nikakvu prednost u odnosu na vozila koja se krecu kolovozom."

    ta "obelezzena staza" znači ukrštanje dva puta i saobraćaj se reguliše kao na raskrsnici (obeleženoj ili neobeleženoj). ukoliko vozilo na kolovozu skreće i tom prilikom preseca biciklistički prelaz, tada po pravilima saobraćaja biciklista IMA PRVENSTVO OSIM ukoliko nije drugačije regulisano hijerarhijski višim načinom regulisanja (znak, saobraćajni policajac...)
  • Vujanicc

    25.07.2019 22:50
    Neznanje
    Zakon o bezbednosti saobracaja na putevima: (1) "bicikl je vozilo" (2) sva vozila koja presecaju put sa prvenstvom prolaza duzna su da propuste vizaila koja se krecu putem sa prvenstvom prolaza (3) obelezzena staza za kretanje biciklista uz pessacki prelaz je samo povrsina po kojoj se smeju kreatati biciklisti onda kada imaju pravo da voze bicikl preko kolovoza, tako da nemaju nikakvu prednost u odnosu na vozila koja se krecu kolovozom.
  • Hungaroring

    25.07.2019 20:11
    NS65
    Srećom ako lupetate, svako kada ode u Budimpeštu može da iznajmi i provoza bicikl i da shvati da lupetate. Bicikl kada se vozi, vozi se, kada se čovek šeta - šeta se.
  • :)

    25.07.2019 18:28
    @Trt
    Све у реду друже, разумемо се.
  • Glava

    25.07.2019 16:58
    Moral
    Da, postoje pravila u saobracaju. Retko ko ih se pridrzava. Pesaci takodje ne znaju da su ucesnici u saobracaju cim izadju na ulcu i da na trotoaru treba da idu desnom stranom. Biciklisti su oportunisti i unose pometnju. Haos. Naravno, cast izuzecima. Hajde probudimo bar trunku ljudskosti u sebi pa bez obzira na pravila usporimo malo kad se priblizavamo raskrsnici ili pesackom prelazu. Uvek postoji mogucnost da oborimo nekog ko se mozda zamislio, ko je star, bolestan, nemocan. Posecemo se nozem u kuhinji pa boli pa da li mozete da zamislite kako boli nekog ko sav izlomljen lezi u bolnici. Kako li tek boli kad nekog usmrtimo, kad osakatimo nekog za ceo zivot. Znaci, paznja, obazrivost, briga za nekog ko nije oklopljen limom i ko je izuzetno ranjiv.
  • Trt

    25.07.2019 14:45
    @:)

    Prilično sam siguran da nigde nisam napisao da se treba bezglavo bacati pod automobile. U saobraćaju je apsolutni prioritet da prvo sam o sebi vodiš računa, pa će voditi i drugi. Moj komentar se odnosio na indijance koji su se razfilozofirali o tome kome treba da stanu na pešakom a kome ne treba, pa sam samo hteo da istaknem da bajbok leči sve te nedoumice.
  • :)

    25.07.2019 11:36
    @Trt
    “...Znači kad nisi usporio na prelazu, bilo da si udario pešaka, nekog na rolerima, štulama ili biciklistu - fasovaćeš. ...”

    Што би рекао мој мали комшија, када му се каже, да пази при преласку улице на пешачком:” Само нека ме удари, ићи ће он у затвор!”
    :)
    Ја лично, као пешак или бициклиста, како на прелазима (тако и ван њих) увек гледам да пропустим сва возила, јер лакше је мени да станем (и наравно, “здравије”), него да он иде у затвор! Тако сам учио и своју децу.

    Колико год сте Ви у праву и Закон је јасан, зашто бих ставио свој живот у туђе руке?

    Пре неког времена, један таксиста је написао:” Пешаци, када прелазите на прелазима, немојте гледати доле у “зебру”, јер неће вас она ударити, него гледајте прво лево и десно”.
  • Pavle

    25.07.2019 10:17
    Pešaci bez empatije
    Kolizija između zakona jačega (auto spram pešaka) i zakona o saobraćaju (koji pokušava da zaštiti slabijeg dajući mu veća prava) dolazi do kulminacije kada se zakon o saobraćaju ne sprovodi. Tada ostaje samo zakon jačega.
    Prema tome, bezobrazno pokušavati zaustaviti 200 kila gvožđurije u naletu neće uspeti svaki put - bolje menjajte naviku.
    Slušalice i mobilni u saobraćaju nisu sllučajno zabranjeni.
  • VladaN

    25.07.2019 08:01
    Da li je biciklista ...
    ...gurao ili vozio bicikl preko pešačkog prelaza? Napominjem, vozio preko pešačkog. Ovo pitanje svakako ne pravda vozača.
  • NS65

    25.07.2019 03:54
    Mađarska
    U Mađarskoj je to vrlo jednostavno rešeno. Bez obzira da li biciklista prelazi put na pešačkom ili sa staze, u obavezi je da siđe i pregura bicikl. Da ne pominjem fluo prsluk van naselja.
  • fosil

    24.07.2019 21:12
    @Trt

    bravo majstore!
  • Dragan

    24.07.2019 20:21
    @trt
    Nije pitanje kako su dobili dozvole. To je lako. Naučiš napamet, a posle si bahati baja u limenoj kanti od tone i po. I svi su krivi, jedino si ti u pravu.
    Mnogi zaboravljaju da su u ulozi pešaka čim izadju iz vozila i da ih moze ista sudbina strefiti.
    No, zato se gine. Kao žurimo negde. Gde jbt? U raku?
  • telep

    24.07.2019 19:55
    Sada mi recite kolko vas vozaca stane potpno na znak stop pre znaka tamo gde mora. Ili idete u fazonu jaci sam isecicu ih drugi neka stanu. Ili koliko puta isecete ljude na vase USLOVNO zeleno, koje po vama znaci da vi imate prednost,i onda vampesaci izlecu iako ste se vi zaleteli preko zebre. Koliko puta vozite dok pricate na telefon pa se pravdate da niste videli iako niste ni pogledali. A ljudi koji voze trebali bi da uzmu zakon u ruke, osim u uzem centru grada gde su samo pesacki prelazi na svim drugim smete voziti bicikl. Uostalom broj smrtnosti u automobilskim nesrecama dovoljno govori o strucnosti nasih vozaca i postovanju pravila
  • Trt

    24.07.2019 19:15
    @Oki

    Malo se saberi momče mladi: kao prvo, sve ovo vreme govorimo o pešačkom prelazu na kojem POSTOJI staza. Kao drugo, zakon je jasan i nedvosmislen: 'vozač mora da prilagodi brzinu vozila tako da u svakoj situaciji koju vidi ili ima razloga da predvidi, može bezbedno da zaustavi vozilo ispred pešačkog prelaza.' Iako biciklisti po zakonu treba da siđu s bicikla, vozač je takođe odgovoran U SVAKOJ SITUACIJI u kojoj nije usporio na prilasku pešačkom prelazu, i nijedan 'profesor sa saobraćajnog' ga neće spasiti ako to propusti da uradi i zbog toga udari nekoga.

    Mene sad nešto kopka, kako ste vi ljudi uopšte dobili dozvole kad vam je teško čak i ovo da shvatite?
  • Ali

    24.07.2019 19:12
    /
    Biciklista po pravilu treba da sidje sa bicikla i pregura ga preko pesackog. Meni je licno prosle nedelje izleteo biciklista u velikoj brzini, ne pogledavši uopste da li ide auto i samo nastavio. Noge su mi se odsekle, i sta da sam ga udario? Posle se dokazuj na sudu
  • Stefan

    24.07.2019 19:05
    Ne znam za ostale sugrađane, ali ja sednem na bicikl da stignem od tačke A do tačke B kada tu distancu ne mogu da prepešačim. Pritom mi je jedina vodilja da nikog na tom putu ne povredim i da ja ne budem povređen.
    Nažalost, mnogim biciklistima je važnije da stignu minut ranije nego da smanje brzinu preko kolovoza. Usporiš, uveriš se da će ti vozač automobila dati prednost pa onda pedalaš, a ne da sumanuto ulećeš i u igraš se kukavice!
  • Siki Ns

    24.07.2019 18:56
    Coan 47
    Vozac koji pri skretanju vozila preseca biciklistickiu stazu ili traku,duzan je da propusti vozila koja se krecu stazom,odnosno trakom.
  • mitar

    24.07.2019 18:13
    Svaki vozač, pri vožnji iako ima pravo prvenstva mora da se uveri da dolazeci pešak ili biciklista moze da se zaustavi I propusti ga. Vozači nemaju neprikosnoveno pravo prvensta. Niko to nikada nije objasnio na pravi nacin. Zato se desavaju nezgode jer vozači bez pogleda da li dolazi pešak ili biciklista krecu u prolazenje. Nekad cak I jure na pešački samo da bi naterali pešake ili bicikliste da poskoče i naglo koce da ih propuste. Edukacija je pola posla. Naucite vozače da se ponasaju u saobracaju.
  • Oki

    24.07.2019 17:49
    Za trtana pametnjskovica:nije tacno da biciklista ima prednost ako vozi bicikl preko pesackog gde nema biciklisticke staze. Pesacki je tu da omoguci prednost iskljucivo pesacima. Svi ostali su duzni ako ne idu peske da propuste vozila pa da onds predju ili da sidju sa bicikla i guraju bicikl preko prelaza. U tom slucaju oni su pesaci a u drugom VOZACI bicikla. Ogromna je razlika ali je ti ne razumes. Onda i dostavna vozila koja se penju na trotoar imaju prednost ako se ukljucuju u saobracaj preko pesackog. Bas si pametan. Bolje malo procitaj zakon i vidi sa nekim pametnijim nego da unosis zabunu. Skoro je i prof sa saobracajnog govorio na rts bas o ovoj temi i bio je policajac iz uprave saobracajne policije. Isto su rekli obojica tako da ne unosi zabunu.
  • Vozac

    24.07.2019 17:12
    Pesacki prelaz
    Pesacki prelaz je isto sto i znak STOP! Zato pamet u glavu vozaci
  • Trt

    24.07.2019 16:32
    Za sve koji prduckaju o tome kako pešaci i biciklisti izleću na pešački prelaz kao bez glave, kao i 'advokate' koji prduckaju o tome da li biciklista na stazi koja vodi preko prelaza ima prednost - član 23. stav 2. ZOBS-a: 'Kada prilazi pešačkom prelazu, vozač mora da prilagodi brzinu vozila tako da u svakoj situaciji koju vidi ili ima razloga da predvidi, može bezbedno da zaustavi vozilo ispred pešačkog prelaza.'

    Znači kad nisi usporio na prelazu, bilo da si udario pešaka, nekog na rolerima, štulama ili biciklistu - fasovaćeš.

    A vi kukajte onda sudiji o guranju bicikla i dedama koji vam svetlosnom brzinom iskaču pred auto do sutra.
  • Vozac

    24.07.2019 15:49
    Niko nije cvećka
    Isto jutros situacija na raskrsnici Bulevara i Maksima Gorkog.
    Krećem se iz pravca Futoške pijace ka mostu, idem srednjom trakom. U levoj traci malo ispred mene vozi drugo vozilo. Nikoga nema ispred nas. Na semaforu nam je čisto zeleno, nije trepćuće. Ulazimo u raskrsnicu, vozimo oko 40 do 50 km/h obojica.

    U jednom momentu samo auto levo od mene koči, i na pešačkom prelazu udara u zadnji točak bicikliste koji je lagano na crveno svetlo vozio iz pravca Maksima Gorkog ka Braće Ribnikar. Biciklista se zanosi i pravac pred mene. Sreća pa sam uspeo da stanem na pola metra od čoveka, i sreća pa je drugi auto ga udario samo u zadnji točak te čoveku nije ništa bilo.

    Biciklista je samo ustao i prešao ulicu do kraja.
  • Posmatrač

    24.07.2019 15:45
    Biciklista može da vozi biciklističkom trakom koja ide duž pešačkog prelaza, ali mu to ne daje pravo prvenstva automatski, već samo ako mu to dopušta signalizacija (saobraćajni znak, semafor) ili ako je na glavnom putu. Ako siđe sa bicikla i gura ga postaje pešak.

    Pešak ima pravo prvenstva na pešačkom prelazu po automatizmu, osim ako signalizacija ne daje pravo prvenstva drugim vozilima.

    Biciklista koji vozi po pešačkom prelazu čini prekršaj.
  • /

    24.07.2019 15:38
    Vozim bicikl, rado i svakodnevno. Ako prelazim preko zebre i semafora, vozim. Na ostalim prelazima silazim i guram. Ne krećem dok im ne vidim beonjače. Jer nikad ne znam kakva lujka vozi tonu čelika, sa ili bez namere da me capne, sa predubeđenjem o pravu prvenstva prolaza ili uslovnom na desno. Slušalice nikad. .
  • Trt

    24.07.2019 15:15
    Biciklistička staza na ovoj raskrsnici je takva da se ni iz jednog smera ne možeš "zaleteti" i vidljiv si vozačima izdaleka odakle god dolazio. Tako da je jasno da nema nikakvog govora da je deda od 70 godina "jurcao" preko prelaza, nego se loši i nebrižljivi vozači javljaju s alibijima za svoju očajnu vožnju.
  • ASD

    24.07.2019 15:14
    @BNX
    "Ja se naježim kad vidim kako biciklista projuri na njegovo zeleno recimo na futoškoj preko one crvene staze.."

    Zato što semafor zeleno svetlo drži uključeno nekoliko sekundi i ako ne požuriš nećeš stići. Pešaci, ako ne potrče, nemaju nikakve šanse da pređu a da im se ne uključi crveno.
    Taj koji je programirao semafor je verovatno neki atletičar...
  • **

    24.07.2019 15:13
    napravite pešačku zonu oko zgrade suda
  • Vlada

    24.07.2019 15:07
    @@

    Da si biciklista verovatno ne bi lupetao o brzinama od 30km/h na prelazu i sličnim somnambulnim izmišljotinama koje nemaju veze sa životom, ili si istripovan da si Fanđo a nemaš pojma kojom brzinom bicikl zapravo ide. Naravno da u takvim situacijama ne treba voziti ni 20 km/h jer mnogi ljudi za volanom nisu sposobni da isprate saobraćaj oko sebe, ali mi se stomak svaki put prevrne od ovakvog preuveličavanja i lupetanja.
  • suminonA

    24.07.2019 15:05
    Bicikl je zakonom definisan kao vozilo i za njega važe opšta saobraćajna pravila kao i za druga vozila - uključujući i pravo prvenstva prolaza prema tome kako je regulisana raskrsnica. U ovom slučaju pravac M.Gorkog ima prednost u odnosu na pravac Sutjeske.

    To što je negde iscrtana staza pored pešačkog ne znači da biciklisti imaju neko specijalna prava u odnosu na druga vozila, npr. da presecaju bulevare iz sporednih ulica punom brzinom - jer je to protivno svim zakonima (prvenstveno logike i fizike).

    Biciklista je, dokle god vozi bicikl, vozač vozila i nema pravo prvenstva na pešačkom prelazu. Kada siđe sa bicikla, biciklista postaje pešak i tada ima pravo prvenstva na pešačkom.

  • Nemanja

    24.07.2019 15:02
    @gradjanin

    Pa i ti koristiš svaki članak da bi ostavio 15 različitih idiotskih, polupismenih komentara pod različitim imenima i da pitaš ljude da li su ljuti kao da imaš senilnu demenciju.

    Ajde sad opet malo kukaj o onom imaginarnom doživljaju kada te je udario biciklista.
  • Adv

    24.07.2019 15:00
    @ opalim te g...
    I taj kod Jodne banje i ovaj kod suda su se zeznuli. Pošto su bickl vozili a ne gurali, bili su vozači a ne pešaci, koji su izleteli iz sporedne ulice na glavnu. Tužilaštvo će verovatno da navali na vozača, čiji će advokat posle godinu dve, biti bogatiji za par desetina hiljada dinara, na račun svih nas.
  • prepotopko

    24.07.2019 14:47
    Kada vi, automobilisti, budete gurali svoja vozila preko raskrsnice onda ću i ja svoj bicikl.
  • Niks

    24.07.2019 14:46
    Biciklista nije pešak, pa nem a prednost na pešačkom prelazu, izuzev kada gura bicikl!
  • Novosađanin

    24.07.2019 14:41
    Kamikaze na dva točka
    Biciklisti su neviđeni divljaci u ovom nazovi gradu. Voze trotoarima širine 1m i izleću na pešaka iza svakog ćoška! Od mene će prvi sledeći koji to uradi dobiti nokaut with lakat u glavu.
  • Petar

    24.07.2019 14:38
    Sta sad?
    Svaki pesak Ili biciklista, pre stupanja na kolovoz iako ima pravo prvenstva mora da se uveri da dolazeci automobil moze da se zaustavi I propusti ga. Pesaci I biciklisti nemaju neprikosnoveno pravo prvensta. Niko to nikada nije objasnio na pravi nacin. Zato se desavaju nezgode jer pesaci bez pogleda da li dolazi auto krecu u prelazenje. Nekad cak I jure na kolovoz samo da bi naterali vozace da naglo koce da ih propuste. Edukacija je pola posla. Naucite pesake da se ponasaju u saobracaju.
  • gradjanin

    24.07.2019 14:37
    @Ime* 24.07.2019 • 14:03
    Ajmo sad, složno protiv zlotvora bibiciklista. Davno ih niste pljuvali."

    Koristis ovu nesrecu da bi branio bicikliste .
    Sramota .
  • BNX

    24.07.2019 14:14
    @Vozac
    Na ovom delu ima isrctana staza za bicikliste, dakle SME da vozi.

    Naravno, ne pravdam biciklistu jer isti veoma često bez gledanja samo projure preko puta.
    A i pešaci isto smatraju da prelazi imaju "čarobne moći" kako kaže komentar ispod.

    Ja se naježim kad vidim kako biciklista projuri na njegovo zeleno recimo na futoškoj preko one crvene staze.. Jer zamisli, ima zeleno pa može bez gledanja da ide 30km/h...

    Ja sam biciklista da se razumemo, al bez dobrog "skeniranja" situacije oko sebe ne jurim nigde. Tih 10-15 sekundi što usporim i osmotrim situaciju mi neće mnogo značiti. Al eto svi kao negde žure.

    Da ne dužim. Svaki dan prelazim prešački preko ulice Novosadskog Sajma (kao pešak) i često stanem 2-3 sekunde da se malo saobraćaj raščisti ili vidim da neka kola idu malo brže... Dakle stojim.. a pored mene GARI sve sa slušalicama u punoj brizini bez gledanja prelazi (skoro trči) i tako, onda ovi iz kola moraju da koče naglo jer eto "on GARI ima prednost" ...

    Zaprepašćen sam kako ljudi ne vode računa o pre svega SVOJOJ bezbednosti.
  • mjaukalo

    24.07.2019 14:14
    Sad svi gaze kako stignu jer videli da u najgorem slucaju mogu da budu osudjeni na godinu dana izlezavanja u luksuznom dvorcu, pa sto da ne, malo cuknuti kojeg biciklistu, pregaziti par pesaka (dobro za ciscenje guma) i onda na hladno pivo, di ces vece miline
  • Ime*

    24.07.2019 14:03
    Ajmo sad, složno protiv zlotvora bibiciklista. Davno ih niste pljuvali.
  • leva kurbla

    24.07.2019 13:53
    @vozač
    s obzirom na to da ovaj pešački prelaz ima iscrtane i biciklističke trake (u nastavku biciklističkih staza koje do njega dolaze) svejedno je da li je gurao ili vozio bicikl. zakonski gledano, imao je pravo na da na oba načina pređe taj prelaz (vozeći bicikl po trakama ili gurajući ga preko zebre). naravno, uzimajući prvo u obzir da li su ga vozači koji ulaze u raskrsnicu uočili.
  • biciklista

    24.07.2019 13:49
    Bicikl vozim samo nedeljom. Radnim danima samo kada baš moram. Nije ovo grad za bicikliste i pešake. Sve je podređeno automobilima zato što oni koji odlučuju o saobraćaju voze automobile. U Danskoj i Holandiji poslanici i ministri dolaze na posao biciklom; zato je tamo saobraćaj prilagođen ljudima.
  • w

    24.07.2019 13:29
    Na svaku ovakvu vest ostavljam u suštini isti komentar:
    Pešački prelaz nema čarobne moći koje štite one koji su na njemu. Ko god stupa na kolovoz mora da GLEDA i bude STRPLJIV pošto može da se desi da onaj ko nema prednost, ali je jači (motorno vozilo) u tom trenutku ne vidi. To što će pešak dobiti neku odštetu jer je imao prednost je SLABA VAJDA. Ako je biciklista taj koji izleće i ne gleda onda je to već za psihijatriju pa tek onda za ortopediju.
  • opalim te g...m

    24.07.2019 13:18
    A juce na prelazu kod Jodne banje onaj zguzvan bicikl, sta je to?
  • Vozac

    24.07.2019 12:57
    Na obelezenom pesackom prelazu? Da li je biciklista gurao bicikl, ili ga je vozio? Ako ga je vozio da li se tretira kao pesak, ili vozilo koje izlazi iz sporedne ulice.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna